tiistai 19. tammikuuta 2016

4th term


Tajusin lauantaina, että mun pitäisi varmaan alkaa opiskelemaan. Olenkin viettänyt suurimman osan ajastani kirjastossa. Kuuden viikon päästä alkavat mock examit eli 'harjoituskokeet' otetaan ACssä melko vakavasti, joten ajattelin että aloitan lukemisen nyt hyvissä ajoin. Tuumailin, että 6 viikkoa on optimaalinen aika aloittaa kuuden aineen kertaus keskittymällä yhteen aineeseen viikossa. Tällä viikolla olen siis lukenut läpi antropologian kirjojani, ja loppuviikosta kertailen vielä arvostelukriteerit, vastaustekniikoita ja muuta sellaista. Ensi viikolla opiskelen sitten politiikkaa.

Jotenkin opiskelumateriaalia on kertynyt huomaamatta sellainen määrä, että kertausta ei oikein osaa aloittaa mistään. Pelkästä antropologiasta mulla on viisi kirjaa + 3 pitkää artikkelia, muistiinpanot, monisteet, sekä lisäksi kaikenlaista muuta tietoa koneella ja netissä. Kun koittaa kerrata kaiken viikossa ja lisää päälle jokapäiväiset läksyt, kokeisiin lukemiset ja muut koulutyöt, niin aikaa menee huomaamatta todella paljon penkkiä kuluttaen. Olenkin istunut koulun jälkeen kirjastossa kahdestä viiteen. 

Musta tuntuu, että kirjastoympäristö jotenkin auttaa mua keskittymään, sillä ei ole ollut mitään ongelmaa opiskella kolmea tuntia putkeen, toisin kuin asuntolassa yleensä. Omassa huoneessa mun keskittymiskyky kestää ehkä 5 minuuttia ja quiet roomissa vielä vähemmän. Luultavimmin se johtuu siitä, että kivinen linna on aika kylmä talvisin, joten nukuttamaan siellä ei ala millään. Huomennakin edessä on suhteellisen täysi aikataulu, joten voi olla, että olen perjantaina puolikuollut. Onneksi viikonlopuksi on edessä ihania suunnitelmia Juulian ja Marcuksen kanssa! Niistä kirjoittelen enemmän sitten ensi viikolla. 

Suunnitelmissa on myös muutama reissu, joita odotan innolla. Helmikuussa haluaisin käydä pikaisella viikonloppureissulla eräässä kauniissa Brittikaupungissa ja maaliskuussa taas edessä on toinen visiittini Bristoliin, jonne lähden projektiviikon merkeissä tutkailemaan katutaidetta. Lisäksi ensiviikon lopulla ACssä on Peace konferenssi, joten kaiken opiskelunkaan lomassa ei kyllä ehdi tylsistymään. Tänään kuitenkin rentoudun vielä ahkeran päivän päätteeksi täyttämällä uuden sivun mun värityskirjasta. 

1 kommentti: