tiistai 16. joulukuuta 2014

Jouluksi kotiin

Lähdin perjantaina 12.12 kampukselta kohti Heathrowia kahdeksalta aamulla. Koulun järjestämässä bussissa oli sekä haikea että innostunut tunnelma. Kuukausi kotona edessä, mutta toisaalta kaikki kaverit on nyt hajallaan ympäri maailmaa. Laitan tän postauksen kuviksi joitain ihanimpia hetkiä menneeltä lukukaudelta.


Oon aina tykännyt matkustamisesta, pienempänä mun toiveammatti oli lentäjä koska lentäminen oli yksi mun lomien kohokohdista. Nykyään Walesistä kotiin ja toisinpäin matkustaminen alkaa vähän kyllästyttää. Perjantaina matkustin yhteensä 18 tuntia. Ja sekin hyvällä tuurilla. Alkoi vähän hiki nousta otsalle kun oman lennon lähtöporttitietoja odotellessa äiti linkkasi mulle facebookissa uutisen, että koko Lontoon ilmatila on suljettuna. Alunperin lentojen piti päästä lähtemään vasta seitsemältä Britannian aikaa, ja mun lento oli kuudelta. Onneksi vika saatiin kuitenkin korjattua odotettua aikaisemmin. Osa lennoista oli kuitenkin enemmän kuin 6 tuntia myöhässä. Mun lento lähti vain 20 minuuttia myöhässä. Seuraava Helsingin kone olikin sitten peruttu.


Seuraava ongelma olikin sitten jatkolennon kanssa. Mun lento Ouluun oli yksi niitä, joka ei ilmoittanut odottavansa Lontoosta tulevia matkustajia. Puolen tunnin vaihtoaika meni hieman tiukalle. Juoksin Helsinki-Vantaan läpi melkoista vauhtia, en ehtinyt edes vessassa käymään. Päästyäni koneeseen ajattelin, että ehkä mä vielä ehdin ja kysyin stuertilta ovea osoittaen, että vieläkö ehdin käymään vessassa. Sitä alkoi hirveästi naurattaa kun se vastasi, että "kyllä sä vessaan ehdit mutta ei välttämättä kannata tonne siivouskomeroon mennä." En onneksi punastunut enempää, kun naama oli jo kuin paloauto sen juoksemisen jälkeen.


Päästyäni viimeinkin Ouluun ihan erityisen mukavan lennon päätteeksi, siellä kävikin sitten ilmi, että mun matkalaukku oli jäänyt jonnekkin välille. Mukaan sain kuitenkin jostain lentokentältä kauhean flunssan. En jaksanut siinä vaiheessa hirveästi huolestua ja laukku löysikin kotiin jo seuraavana päivänä. Melkoinen seikkailu siis tämäkin matka, mutta pääsin helpolla verrattuna joihinkin kavereihin. Osa oli jumissa lentokentillä jopa 2 päivää.


Tänään mulla on suunnitelmissa mennä Topin kanssa katsomaan Hobitti ja syömään jotain hyvää ruokaa :) Kaukosuhteen hyviä puolia; leffassa käyntiä ja yhdessä syömistä osaa arvostaa paljon enemmän kun ei oo nähnyt toista 6 viikkoon. Lomaan mulla on sama suhtautuminen, kyllä kuukausi tuntuu aivan erityisen ihanalta kun on ahkeroinut koko syksyn. Olin tosi tyytyväinen mun viimeisimpiin arvosanoihin. Jätin siis koulukirjat Walesiin ja aion yrittää mennä päivistä sekaisin, nukkua ja hillua pyjamassa iltapäivään asti. En lupaa postauksia ennenkuin tammikuulle, mutta ehkä mä eksyn tänne jossain välissä jotain päivittelemään.



1 kommentti:

  1. Terve tuloa suomeen! Suunnitelmasi kuulostaa ihanalta :) -ja kivoja kuvia! Ihanaa Joulua sinulle :)..AM

    VastaaPoista