lauantai 15. marraskuuta 2014

LONDON BABY

Saatoin vahingossa ärsyttää mun kavereita koko alkuviikon niinkuin Joey frendeissä.


Lähdin siis torstaina suoraan koulun jälkeen ajelemaan Lontooseen päin, mutta olin perillä vasta illalla. Sain kuitenkin perjantain ja maanantain vapaaksi koulusta joten mulla on ihanan pitkä viikonloppu, jonka saan viettää mun perheen kanssa. Suunnitelmissa on palata maanantaina kampukselle. Ois ihana jäädä tänne kaupungin huolettomuuteen, kauas koulutöistä, mutta ainakin mulla on nyt mukana iso kasa suomalaista ruokaa. Kiitos äidille ja Suomalaiselle merimieskirkolle Lontoossa, joka ylläpitää Suomi-kauppaa hieman ydinkeskustan ulkopuolella :D

kirkolla voi myös saunoa ja majoittautua

Perjantaina päätettiin lähteä heti aamusta Oxford streetille kiertelemään kauppoja, sillä aiemmasta kokemuksista viisastuneina todettiin ettei sitä kannata jättää lauantain ruuhka-ajalle. Ilahduin, kun huomasin että Lontooseen oli jo tullut jonkin verran jouluvaloja. Olen todistanut Lontoon joulukuussa ja siihen verrattuna meno oli vielä aika hillittyä. Kumminkin jouluihmisenä suunnittelen jo pikkuhiljaa jouluostoksia, intoilen suklaakalentereista ja jouluruuista. Kaikenlaiset talviset tavarat saa mun nurkkauksenkin tuntumaan kotoisalta. (Poroviltti on saanut seuraa lumihiutaleista ja porolakanoista)





Voiko opiskelupaikkaa päättää pelkän nimen perusteella? I think YES
 
 Ehdittiin kierrellä kaikki isoimmat ketjuliikkeet (joita on paljon), ennenkuin turhauduttiin väenpaljouteen ja käytiin etsimässä ja tyhjentämässä? se Suomi-kauppa. Siinä vaiheessa alkoi särkeä jalkoja sen verran paljon, että päätettiin tulla viikonlopuksi vuokraamallemme asunnolle lepäilemään hetkeksi. Mukaan koko reissulta ehti tarttua muutama paita, mekko ja kassillinen ihanan tuttuja ruokia :) Iltasuunnitelmana meillä oli The Commitments -musikaali. Pakko sanoa, että jos ikinä sattuu menemään Lontooseen, niin musikaali on ainakin mun ensimmäisten asioiden joukossa To Do-listalla. Ei tarvi ymmärtää englantia täydellisesti, eikä tykätä elokuvamusikaaleista ja silti mikä tahansa musikaaleista on ihan huikea kokemus.





Musikaalin jälkeen jäätiin vielä kiertelemään Sohossa, syötiin vietnamilaisessa ravintolassa ihan älyttömän hyvää ruokaa ja hypittiin bussipysäkiltä toiselle yrittäen löytää linjan 148 pysäkkiä. Kun lopulta pääsin takaisin asunnolle ja kellahdin mun sänkyyn, olin varma, että ei oo mahdollista olla enempää väsynyt. Taisin olla väärässä :D Kaikesta huolimatta, oli ihana päivä ja lauantaikin on jo takana. Kirjoittelen tästä päivästä lisää huomenna.

2 kommenttia: