keskiviikko 5. marraskuuta 2014

5 weeks to do EVERYTHING

Täällä mä taas istun, talon "hiljaisessa huoneessa," seuranani koulutyöt ja muita juttuja. Mulla loppui koulu tänään 11.35 joten oon viettänyt suurimman osan päivästä yrittäen saada läksyt tehtyä, ainakin ne kiireellisimmät. Joululomaan on aikaa noin 5 viikkoa, ja huomasin eilen että vaan 1 noista viikoista on täysi, eli että mulla olisi joka päivä koulua. Ensi viikolla lähden perjantaina Lontooseen viikonlopuksi perheen kanssa, ja palaan koululle vasta maanantaina. Seuraavana tiistaina mulla on normaali koulupäivä, mutta keskiviikkona mulla alkaa kolmipäiväinen Diploma period kriittisestä ajattelusta. Sitä seuraavalla viikolla mulla on maanantaina kuusituntinen työpaja liittyen vapaaehtoistyöhön. Sitten on se kokonainen viikko ja joululoma alkaakin sitä seuraavalla viikolla torstaina. Kalenteri alkaa siis jo näyttää melko mielenkiintoiselta :D

Kiireinen maanantai-aamu bradenstoke hallissa
Syysloma oli aivan ihana, sain nukkua omassa huoneessa, syödä tuttuja ruokia ja nähdä rakkaita ihmisiä. Kävin mun vanhassa lukiossa pitämässä esittelyn UWCstä, syömässä Oulussa perheen ja poikaystävän kanssa ja nukuin. Paljon. Matkustin kotiin puolityhjällä matkalaukulla ja toin mukanani kaikkea kivaa tänne :) villasukkia (kiitos äiti <3) ruisleipää, fazeria ja talvivaatteita. Mun tekoturkishattu on kerännyt yllättävän määrän mielenkiintoa ja kysymyksiä.

Lähteminen oli taas vaikeaa. Olin kuitenkin oikeassa siinä, että koululle palaaminen ei ollut ihan yhtä stressaavaa kuin ensimmäisellä kerralla, kun nyt oli jotain mihin palata. Kouluviikko alkoi heti normaalisti ja rutiinehin palaaminen helpottaa koti-ikävää. Kaipaan vieläkin kotiin, viikko oli muuten täydellinen mutta ihan liian lyhyt. Yritän kuitenkin ajatella postiviisesti, että ainakin pääsin kotiin. Osa oppilaista ei pääse ollenkaan, edes jouluna. Perheen nään jo ensi viikolla uudestaan ja kuukauden pituiseen joululomaan on naurettavan vähän aikaa.

Oon kysynyt itseltäni nyt monta viikkoa että miksi en syö enemmän sushia
Musta tuntuu, että tää meidän lukukausi on rytmitetty todella oudosti. Ensimmäiset kaksi ja puoli kuukautta olivat vähän semmoista puolilaiskottelua, ja nyt yhtäkkiä kuuden viikon sisään pitäisi sitten saada kaikki hommat tehtyä. Kokeet lähestyy, 3 isoa kirjoitustyötä pitäisi tehdä ja sen päälle pienemmät testit, läksyt, vapaaehtoistyö ja uudet aktiviteetit. Meillä pitää siis olla 2 "harrastusta," joita molempia on tunti viikossa. Mulla on seuraavan 7 viikon ajan aktiviteetteina islamilainen keramiikka ja design technology.




Wales on edelleen kaunis, nyt vaan vähän kylmempi (eli lämmin Suomeen verrattuna, palelin koko syysloman) ja pimeämpi. Lehdetkin on jo putoilleet puusta. Lauantaina meillä on tuntemattomasta syystä ilotulitus koululla. Seuraava viikonloppu menee varmaan aikalailla väistämättömästi opiskeluihin. Haluan saada mun koulujutut tehtyä ajoissa, koska mulla on jo muutenkin ihan tarpeeksi stressiä kaikesta. Lontoon-reissu on kumminkin jo kulman takana joten eiköhän tää tästä. Luvassa sadetta ja kaupunkipostauksia :)

1 kommentti:

  1. Ihania kuvia, tsemppiä loppu aherrukseen..ja ihanaa viikonloppua perheesi kanssa suuren juhlan kunniaksi:) AM

    VastaaPoista