lauantai 13. syyskuuta 2014

Cardiff!

Vietin tänään mun lauantai-päivän tutustumalla Cardiffiin, Walesin pääkaupunkiin, jonne on Llantwitista matkaa noin 25 km. Päivän tarkoitus oli hankkia mun "nurkkaukseen" viltti ja kaikkea muuta kivaa ja kotoisaa, mutta tarttui sieltä sitten kaikkea muutakin mukaan :D Kaupungista en ehtinyt saada kuin pintaraapaisun, mutta odotan innolla tulevia reissuja ja kaikkien pienimpienkin kujien tutkailua. Llantwitista menee Cardiffiin junalla alle tunti, eikä lippukaan maksa paljoa, joten kaupungissa käväisy on suhteellisen helppoa jos vapaa-aikaa vaan löytyy :) 





Cardiffin väkiluku metropolialueella on yli miljoona, joten lauantairuuhkan huomaa kyllä kadulla kulkiessa

Aiemmin tällä viikolla totestin, että mulla on ikävä mun koiraa ja sen kanssa touhuilua. Lähetin sitten kaikille kampuksella asuville opettajille sähköpostin, että voin ulkoiluttaa koiria ilmaiseksi. Kaksi minuuttia myöhemmin sain ensimmäisen vastauksen Rudi-nimisestä koirasta, jota sitten käytin tänään ensimmäisen kerran lenkillä. Wales on kyllä ihan unelmapaikka lenkkeilylle, maisemia jaksais katsella miten pitkään vaan :) 


Koko Walesin rannikon kiertävä Coastal path on parhaita lenkkeilypaikkoja :)
Kaikki kuvat oli jostain syystä ihan tärähtäneitä. En tiiä oliko vika kuvaajassa vai vilkkaassa koirassa. Ehkä vähän molemmissa.
Pitkän päivän jälkeen ruisleipä ja frendit on parhautta :) Ja suomalainen musiikki. Huomenna edessä on pari isompaa koulutehtävää mutta ehkä niistäkin selviää. Kirjoittelen enemmän mun nurkkauksesta ensi viikolla, kunhan saan sen järjestettyä kivaksi ja kotoisaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti