perjantai 5. syyskuuta 2014

I'm on sick list


Ensimmäinen arkiviikko koulussa on takana, vaikka viimeiset kaksi päivää olenkin viettänyt sängynpohjalla flunssassa. Millainen mun normaali viikko sitten on ja mitä se sisältää? 

Törmään aina välillä pieniin Suomalaisiin juttuihin. Piristävää :))
Huonekavereihin tutustumista. Belgialaisella, kiinalaisella, suomalaisella ja israelilaisella on oikeastaan melkein yllättävän paljon yhteistä.

No opiskelua ainakin. Suoritan täällä IB-tutkintoa, eli opiskelen kuutta ainetta, kolmea pitkänä (HL eli Higher level) ja kolmea lyhyenä (SL eli Standard level). Mun HL oppiaineet on englanti B, antropologia ja kansainvälinen politiikka. Niitä opiskelen kutakin 5 tuntia viikossa. SL oppiaineina mulla puolestaan on itseopetettu suomen kirjallisuus, matikka ja environmental systems and societies.  Niitä opiskelen kaikkia 3 tuntia viikossa. Koulua mulla on siis yhteensä joka päivä klo: 8.00-13.25, ja jonkinverran on hyppytuntejakin välissä. Näiden lisäksi mulla alkaa tammikuussa Theory of knowledge -tunnit. Niistä ehkä enemmän sitten :)
ympäristövapaaehtoistyössä Walesissa on kumpparit ihan tarpeelliset :D
AC ei kuitenkaan ole pelkkää opiskelua. Kaikkien oppilaiden on lisäksi valittava palvelutyö, jota on 2 kertaa viikossa, sekä 2 aktiviteettia, molempia harrastetaan kerran viikossa. Mun palvelutyö, eli faculty, on Environmental. Työskentelen siis koulun "kasvimaalla" eli ehkä paremmin ilmaistuna jonkinlaisella minifarmilla yhtenä päivänä viikossa ja toisena ideoin ja toteutan ympäristökampanjoita. Aktiviteetteina mulla on Amnesty International maanantai-iltaisin ja jooga keskiviikkona.

Open house thursday, eli yksi huone kokkaa koko asuntolalle ja kaikki menee houseparentien eli asuntolavanhempien luo syömään. 
Viikko sisältää lisäksi hurjasti erilaisia mahdollisuuksia oppia ja kokeilla uutta. Tällä viikolla kokeilin aamumeditointia muutaman kaverin kanssa. Tänään olisin halunnut käydä perjantailuennolla kuuntelemassa autismin kanssa elämisestä, mutta taidan pysytellä sisällä koneen ääressä leffaa katsomassa ja parantumassa.

Pentti Kouri house

internet toimii taloissa huonosti, jos ollenkaan, mutta läheisellä niityllä on kiva chillata skypettämässä

Sain tänään seuraa kun jonotin terveydenhoitajalle :) En jaksanut välittää allergiasta kun on nuha muutenkin
Lopuksi vielä tämmönen video Atlantic Collegesta missä mun mielestä vaan tiivistyy hienosti koko idea ja koulun henki :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti